21 września 2021

Wykładzina biurowa – rozwiązanie dla Twojego biura 

2 min read
wykładzina biurowa

Urządzenie biura jest nie lada wyzwaniem. Pomieszczenie powinno być przystosowane do potrzeb pracowników, estetyczne i funkcjonalne. Bardzo ważne jest odpowiednie ustawienie biurek, wybór oświetlenia i rzeczy, o której nie wszyscy myślą – wykładziny. Podłoże w biurze jest jednym z głównych elementów wystroju, nawet jeżeli nie zdajemy sobie z tego sprawy. Jak wybrać wykładzinę biurową i dlaczego jest tak ważna? 

Jaką wykładzinę biurową wybrać? 

Wykładzina biurowa dzieli się na trzy kategorię – wykładzinę dywanową, PVC i panele LVT. Dwa ostatnie rozwiązania są ciekawą alternatywą dla podłogi drewnianej lub kafelkowej. Wykładzina PVC jest dużo wytrzymalsza od drewna, za to nadruk potrafi świetnie je imitować. Ponadto tego rodzaju wykładziny nie wymagają specjalnej pielęgnacji ani ogromnych nakładów finansowych. To nie tylko praktyczne, ale także ekonomiczne rozwiązanie. Są także milsze w dotyku niż kafelki (cieplejsze) i zdecydowanie cichsze (jeżeli weźmiemy pod uwagę stukanie butów). 

Jednak najpopularniejszym rozwiązaniem, które stosowane jest w biurach, są wykładziny dywanowe. Te również dzielą się na dwie kategorie – wykładziny w rolce lub w płytkach. Wykładzina biurowa w rolce jest tańsza i pozwala na szybki montaż. Nie widać na niej złączeń i zapewnia estetyczne wykończenie biura. Z kolei wykładzina w płytkach to oryginalne rozwiązanie, które spodoba się osobom lubiącym geometryczne wzory. Ten rodzaj wykładziny pozwala na ułożenie kolorowej i nietuzinkowej podłogi. Jej dużą zaletą jest także sama forma płytek. Jeżeli któryś z fragmentów podłogi ulegnie zniszczeniu, to możemy wymienić pojedynczy segment, zamiast ściągnąć całą wykładzinę. 

Wykładzina biurowa – sprawdź jej zalety 

Wykładzina biurowa ma całą listę zalet. Zacznijmy od wyciszenia, które pozwala na stworzenie miejsca pracy sprzyjającego skupieniu. Wykładzina biurowa marki Milliken posiada właściwości wyciszające. Parametry akustyczne sięgają aż 31 decybeli. W przeciętnym biurze panuje hałas ponad 50 decybeli, natomiast w biurach typu ‘open space’ nawet 80. Warto zaznaczyć, że komfort pracy uzyskuje się w miejscach, w których hałas nie przekracza 50 decybeli. Jak go osiągnąć? Rozwiązaniem jest właśnie wykładzina biurowa z właściwościami akustycznymi. 

Wykładziny przeznaczone specjalnie do biura, to także estetyczne rozwiązanie. Wcale nie muszą być szare i nudne. Wykładzina jest bardzo ważnym elementem wystroju i warto zadbać, żeby pasowała do mebli i dodatków. Dużą zaletą wykładzin biurowych, której nie możemy pominąć, jest także wytrzymałość materiałów. Wykładzina jest odporna na ścieranie i duże obciążenie. Nawet przy wysokim obłożeniu zachowuje swój kolor, kształt i formę.  

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *