10 lutego 2025

Budowanie relacji poprzez email marketing

2 min read

Zachęcenie nowych klientów do skorzystania z oferty jest równie ważne jak zatrzymanie tych starszych. Właśnie dlatego w marketingu niezmiernie ważne jest budowanie relacji ze swoimi odbiorcami. Jest to możliwe między innymi dzięki email marketingowi.

Sieć oferuje szeroki zakres możliwości przy działaniach promocyjnych. Można zdecydować się na to, aby wypozycjonować stronę, zoptymalizować ją, przeprowadzić kampanię linków sponsorowanych. Ciekawym pomysłem na to, aby budować długofalowe relacje z odbiorcami jest też email marketing, który towarzyszy Internetowi niemal od jego początków.

Dlaczego warto postawić na email marketing?

Wysyłanie wiadomości reklamowych za pośrednictwem poczty elektronicznej może kojarzyć się ze spamem, ale w rzeczywistości jest to naprawdę polecana metoda na wypromowanie firmy, serwisu informacyjnego, sklepu internetowego czy nawet prywatnych stron. Zbierając listę adresową poczty elektronicznej od potencjalnych klientów lub już aktualnych, można przy tym pobrać od nich także sporo innych informacji, które pomagają w skuteczniejszym prowadzeniu działań marketingowych.

Dobre relacje z klientami to czysty zysk

W wiadomościach wysyłanych przez Internet mogą znajdywać się różnorodne treści. Mogą one informować o interesujących grupę docelową kwestiach, mogą również być skoncentrowane na przekazywaniu wiadomości czysto reklamowych. W tej dziedzinie email marketing gwarantuje naprawdę sporo ciekawych rozwiązań, by utrzymywać poprawne relacje z klientami. Zarówno zachęcać tych nowych do korzystania ze swoich propozycji, jak i utrzymywać przy sobie tych starszych, ponieważ obie z tych grup są przy tym równie ważne.
Marketing przez emaile daje przy tym możliwość stałego podtrzymywania wartościowych relacji firma – klient, zachęca do korzystania z oferty, aktywności na portalach społecznościowych, przekazywania informacji dalej. To dla obu stron naprawdę czysty zysk!

Tani, skuteczny i dając zróżnicowane możliwości

Korzystając z zalet, jakie daje poczta elektroniczna w zakresie promocji, można naprawdę sporo zyskać. Nie dość, że jest to bardzo tania forma reklamy, to jeszcze daje ona naprawdę świetne rezultaty, ale tylko wtedy, gdy będzie należycie dobrana do potrzeb odbiorców.
Wobec tego email marketing daje przede wszystkim dwie możliwości – jedną z nich jest mailing reklamowy, drugą newsletter. Pierwsza z nich polega na jednorazowym wysyłaniu do odbiorców materiałów reklamowych, natomiast newslettery są pewnego rodzaju biuletynami informacyjnymi i zawierają również często przekaz promocyjny. Naturalnie potrzebna jest przy tym zawsze lista mailingowa, na której będą znajdowały się adresy osób, do których można wysyłać wiadomości.

Przesłanie wiadomości reklamowej nie jest naprawdę obarczone dużymi kosztami. Co prawda wiąże się z tym skompletowanie całej bazy adresów lub też jej zakupienie, a także zarządzanie nią, jednakże email marketing jest to jedna z lepszych inwestycji, na jaką może zdecydować się firma czy też ktoś, kto pragnie w sieci promować swoją ofertę.

More Stories